2008. nov 19.

Ár-Érték

írta: el Tiburón
Ár-Érték

A manapság oly divatos(lehet, hogy csak én hallom sűrűn) ár-érték arány kifejezés egyre inkább teret nyer a köznyelvben (főleg az egyik *market reklámjában). A kifejezés első tagját a társadalom már remekül ismeri, ugyanakkor az utóbbi értelmezése kapcsán sűrűn pislognak, és a következő válasz érkezik: drága, tehát ebből következik, hogy biztos értékes.

A márkaépítők nagyfokú precizitással és ügyességgel használják ki ezt a szemléletmódot, és kényszerítik bele a mit sem tudó embert a fogyasztásba. Félreértés ne essék, itt most nem a kínai piacos cipő versus Niké istennő után elnevezett márkák közti különbséget fogom feszegetni, hanem magát a kifejezést. A kifejezést, melyet az a szegmens alkotott meg, akinek az áron túl az adott tárgy/esemény/stb... filozófiája és miértje a számottevő. Az ár önmagában relaív, a kérdés az, hogy mit képvisel (ha egyáltalán tudok mögé tenni egy magasztosabb eszmét) az a valami, amit birtokolhatok érte. Ha ez egyáltalán számít...

Mi határozza meg egy adott dolog értékét? Minimális áron a legjobb minőség? Ez lehet az ár-érték arány legoptimálisabb kihasználása, ugyanakkor felüti a fejét még 1 kérdés. A legjobb ár -és bizonyos embertípusok kedvenc szava- az ingyen. Ez hogyan hat a dolgok értékére? Ami sokba kerül, azt értékelem? Hs sokba kerül egy cipő, arra jobban vigyázok? Ha többet kell küzdenem egy nőért, attól jobban becsülöm? A kemény munka gyümölcsét jobban élvezi az ember? Ha egy drága útra sokáig gyűjtök, akkor jobban érzem magam?

Sok kérdés, és megannyi különböző válasz. Nincs helyes válasz, csak gondolatok...

Végezetül jöjjön egy klasszikus: Az emberek manapság mindennek az árát ismerik, ám semminek sem tudják az értékét. (ha tudod, ki mondta, kapsz egy csokit)

Szólj hozzá

brand ferrari drága olcsó ár érték márka